+370 613 57 599
I-V 10:00 - 19:00
Prekių krepšelis

Pažintis su elipsiniu treniruokliu

Pažintis su elipsiniu treniruokliu
19 March, 2018
Elipsinis treniruoklis tai kardio treniruotėms skirtas įrenginys. Didžioji dalis elipsinių treniruoklių padeda treniruoti viršutinę ir apatinę kūno dalis. Dažnai sportą pamėgę žmonės iškeičia bėgimo takelį į elipsinį treniruoklį. Sportuodami ant elipsinio treniruoklio galite keisti mankštos intensyvumą, kai kuriais atvejais ir žingsnių ilgį bei nuolydį. Sportuojant pėdos turėtų tvirtai ir patogiai stovėti ant pedalų, gerai sukonstruotas treniruoklis turėtų po lygiai paskirstyti krūvį tiek kojoms, tiek rankoms, o rankų judesiai neturi trukdyti apatinės kūno dalies judesių.

Kokie raumenys treniruojami?
Pirmiausia treniruojami apatinės kūno dalies raumenys:
  • Didieji sėdmenų raumenys (gluteus maximus). Norėdami geriau ištreniruoti šiuos raumenis sportuodami labiau palinkite į priekį.
  • Priekinė šlaunų dalis (kvadricepsas). Elipsinis treniruoklis ypač gerai veikia priekinius šlaunų raumenis, bet ne taip stipriai kaip dviratis – treniruoklis, todėl neverta bijoti, kad šlaunys sustorės.
  • Užpakalinė šlaunų dalis. Kai kurie elipsiniai treniruokliai turi galimybę padidinti palinkimą ir imituoja kopimą į kalnus. Minant pedalus atbulomis taip pat treniruojami šlaunų raumenys.
  • Blauzdų raumenys (gastrocnemius, tibialis anterior). Jei norite treniruoti blauzdas laikykite rankas ant rankenų ir daugiau energijos nukreipkite į kojas. Minkite tai į priekį, tai atgal.
Elipsinis treniruoklis lavina ne tik apatinę, bet ir viršutinę kūno dalį (nors ir kiek mažiau):
  • Krūtinės raumenis (pectoralis major).
  • Rankas (tricepsus, bicepsus).
Privalumai
  • Mažiau spaudimo sąnariams, nei bėgiojant, tuo pačiu mažesnė susižalojimo rizika.
  • Reikia mažiau jėgų nei bėgiojant lauke.
  • • Sudeginama nemažai kalorijų.
  • Treniruojami tiek viršutinės, tiek apatinės kūno dalies raumenys.
  • Daugelyje elipsinių treniruoklių sukurta galimybė minti pedalus tiek į priekį, tiek atgal.
  • Galima pasirinkti treniruotės lygį, nuo ko priklausys ir sudegintų kalorijų skaičius.
  • Veikia tyliau nei bėgimo takelis.
  • Puikus sprendimas turintiems antsvorio, nugaros, kelių ar sąnarių problemų. Tinka norint nugalėti lėtinio nuovargio sindromą, sustiprinti kardiovaskulinę sistemą.
Trūkumai
  • Priešingai nei sportuojant ant bėgimo takelio, turite nuolatos išlikti motyvuoti ir patys judėti. Tuo tarpu bėgimo takelis jus priverčia dirbti, nusistatote greitį ir bėgate, priešingu atveju nukrisite. Jei stovėdami ant elipsinio treniruoklio svajojate, gerų rezultatų nesitikėkite.
  • Neparuošia aukšto intensyvumo treniruotėms, tokioms kaip bėgimas. Jei sportuojate ant elipsinio treniruoklio ir nusprendėte imti bėgioti lauke, galite pastebėti, kad tą padaryti beveik lygiai taip pat sunku kaip ir prieš tai nebėgiojusiam.