+370 622 71316

I-V 10:00 - 19:00
Prekių krepšelis

Balansiniai kamuoliai treniruotė ir nauda

Balansiniai kamuoliai treniruotė ir nauda
12 May, 2020


Balansinis sėdėjimas: kas tai ir kokia jo nauda?

Išgirdus apie balansinį sėdėjimą daugeliui kyla klausimas, kas tai yra ir kokia jo nauda? Balansinis sėdėjimas yra elementarus sėdėjimas, tačiau mums įprasta kėdė pakeičiama balansine arba kineziterapiniu kamuoliu.

Balansiniam sėdėjimui daug dėmesio pastaruoju metu skiria mokslininkai, kurie visai neseniai atliko naują tyrimą, siekdami ištirti balansinio sėdėjimo įtaką ir naudą. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad tyrimo dalyvių, kurie sėdėjo ant balansinių kėdžių, nugaros padėtis sėdint buvo kur kas taisyklingesnė, negu tų, kurie sėdėjo ant įprastų kėdžių. Maža to, balansinio sėdėjimo metu aktyvuoti gilieji raumenys, o pastarieji yra pagrindiniai nugaros stabilizatoriai, užtikrinantys taisyklingą laikyseną ir atsakingi už lankstumą bei pusiausvyrą.

BALANSINĖ TRENIRUOTĖ

Kas tai?

Tai treniruotė, kurios metu ne tik lavinama pusiausvyra bei koordinacija, bet ir stiprėja raumenys ir didėja raumenų ištvermė.

Kam tinka?

Treniruotė tinkama visiems! Ypač jeigu:

  • pirmiausia, nori lavinti pusiausvyrą!
  • nori tvirtai jaustis ant žemės ir be problemų atlikti kasdienes veiklas ar užsiimti aktyvia veikla
  • nori sustiprinti raumenis (ypač giliuosius)
  • pagerinti koordinaciją
  • pagražinti laikyseną
  • sergi specifinėmis ligomis (pvz. išsėtinė sklerozė).

O galbūt nori tiesiog įdomios treniruotės? Galbūt išbandyti save neįprastose padėtyse bei pozose? Tuomet labai laukiame!

Balansinės treniruotės nauda

Kai turime gerą pusiausvyrą ir koordinaciją tvirtai judame, o tai padeda ne tik atlikti kasdienes (tarytum savaime suprantamas) užduotis, bet ir padeda išvengti nelaimingų atsitikimų. (Baur et al., 2002; Skernevičius, 1997).

Turint gerą pusiausvyrą nėra apribojamos mobilumo galimybės (ypač aktualu vyresnio amžiaus žmonėms), galimas savarankiškas apsitarnavimas.

Pusiausvyros problemos gali kankinti ne tik vyresnio amžiaus žmones, bet ir visus, kurie:

  • nestiprina raumenų ir leidžia palaipsniui jiems silpnėti;
  • pasižymi ydinga laikysena;
  • nors ir yra pakankamai fiziškai aktyvūs, bet neatlieka specifinių pratimų pusiausvyrai palaikyti;

Trumpai tariant – gera pusiausvyra „rūpinasi“, kad kasdienybėje bei aktyvioje veikloje mūsų kūnas galėtų užtikrintai judėti ir funkcionuoti.

Naudojamos priemonės ir principai

Treniruotės metu naudojamos įvairios priemonės: įvairių dydžių kamuoliai, balansinės pagalvėlės, ilgi volai. Taip pat svareliai, gumos, teniso kamuoliukai.

Sudėtingumas dozuojamas pagal poreikį – rodomi keli atlikimo variantai, pratimai adapuojami pagal sveikatos problemas, skausminį sindromą.

Judesiai pradžioje gali būti paprasti ir vėliau pereinama prie kombinuotų.